Informatii despre reprezentarea unei Societati Comerciale la notar

Acte necesar a fi prezentate de Societatile Comerciale notarului public cu ocazia perfectarii unei tranzactii imobiliare

Societatile comerciale au „personalitate juridica” de sine statatoare, au un patrimoniu propriu, sunt numite si persoane „juridice”. Avand patrimoniu propriu, Societatile Comerciale devin ele insele titulare de drepturi si obligatii, pot dabandi bunuri imobile asemenea oricarui cetatean.

Pentru a putea semna un act autentic in fata unui notar public, o societate comerciala trebuie sa prezinte o serie de ducumente:

  • certificat de inmatriculare la Registrul Comertului
  • Hotararea de infiintare sau, functie de anul infiintarii, Rezolutia de infiintare emisa de Registrul Comertului
  • Statutul sau Actul Constitutiv
  • notarul public va solicita sa i se prezinte si un Certificat constatator nu mai vechi de 30 de zile eliberat de la Registrul Comertului, sau va obtine acest document online
  • buletinele asociatilor si administratorilor. Functie de natura actului ce se doreste a se autentifica, notarul poate solicita prezenta atat a asociatilor cat si a administratorilor
  • functie de tipul societatii, notarul ar putea sa mai solicite hotarari ale Adunarii Generale a Asociatilor (AGA) impreuna cu dovada publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, sau hotarari ale Consiliului de Administratie (CA), sau adeverinte cu privire la valoarea activelor societatii comerciale

Aceste documente sunt solicitate inclusiv cand societatea comerciala doreste perfectarea unei tranzactii imobiliare, vanzare, cumparare sau inchiriere. Bineinteles ca notarul public va solicita si documente cu privire la modul de dobandire al bunului imobil in cauza.

Un caz aparte il reprezinta Persoanele Fizice Autorizate (PFA) si Intreprinderile individuale(II). Acestea nu au personalitate juridica, nu au „patrimoniu”, nu pot dobandi ele insele drepturi si obligatii, deci nici dreptul de proprietate asupra unui imobil. PFA-uri si II-urile sunt o „extensie” a cetateanului care le-a infiintat, si in jurul caruia se construieste ceea ce se numeste „patrimoniul de afectatiune profesionala” apartinand cetateanului titular al PFA-ului sau II-ului. Deci in cazul unui imobil, contractul de vanzare-cumparare va fi semnat chiar de cetateanul in cauza, care va deveni proprietar de drept al imobilului, iar nu PFA-ul sau II-ul in sine. PFA-ul sau II-ul va fi doar utilizator. Proprietarul (cetateanul) va putea sa declare in contractul de vanzare-cumparare ca imobilul va fi destinat afacerii sale conform obiectului de activitate al PFA-ului/II-ului (astfel este inclus acest imobil in patrimoniul de afectatiune profesionala).

In cazul in care se doreste reprezentarea unei Persoane Fizice Autorizate (PFA) sau Intreprinderi individuale(II) in fata notarului public cu ocazia perfectarii unei tranzactii imobiliare, vor fi necesare urmatoarele documente:

  • certificat de inmatriculare la Registrul Comertului
  • Hotararea de infiintare sau, functie de anul infiintarii, Rezolutia de infiintare emisa de Registrul Comertului
  • notarul public va solicita sa ii prezentati si un Certificat constatator nu mai vechi de 30 de zile eliberat de la Registrul Comertului, sau va solicita acest document online
  • buletinele liberului profesionist titular al PFA-ului sau II-ului

 

Compare listings

Comparaţie